Kolem vína se roztáčí kolotoč nejrůznějších akcí. Vinařská turistika tak láká nejen v době vinobraní především na jih Moravy tisíce lidí. Podle spotřebitelského průzkumu, který právě pro tento region pro Vinařský fond ČR za rok 2012 zpracovala agentura Focus, některou z vinařských akcí navštívilo v nedávné minulosti 31 procent respondentů. Jen sedm procent jich na otázku, zda jižní Moravu navštívili v rámci vinařské turistiky, dalo jako odpověď jednoznačné ne.

Jak rychle stoupá popularita cestování za vínem, ukazují i počty akcí s ním spojené. „Během čtyř let se počet festivalů nebo vinobraní na jižní Moravě zdvojnásobil,“ říká Juraj Flamik z Nadace partnerství, která spravuje vinařské cyklostezky nebo organizuje festivaly otevřených sklepů. „Jen na jižní Moravě se jich koná zhruba šedesát, nabídka přitom stále sleduje poptávku.“

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se