V pražských hotelech a restauracích je málo domácích turistů. Pražská informační služba proto přišla s kampaní za milion korun, která by to měla změnit. Alespoň v závěru roku.

Během listopadu nabídnou tři desítky pražských hotelů ubytování za výhodnější ceny, turisté navíc obdrží speciálního pivního průvodce s mapou a kupony, za něž dostanou ve vybraných podnicích pivo zdarma, dárky či volné vstupy. 

V Praze je podle marketingové ředitelky PIS Kateřiny Pavlitové v současné době zhruba 25 minipivovarů a stále přibývají nové.

"Momentálně se v Praze vaří na 20 různých druhů piva, což bylo dřív úplně nemyslitelné, " uvedl prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň. Zatímco ještě v polovině 90. let minulého století byla pivní nabídka v Praze tvořena pouze ležákem, dnes je nabídka díky trendu minipivovarů mnohonásobně širší.

Poznámka

Pražská informační služba (PIS) láká do metropole pivaře. Za milion korun se dohodla s některými hotely, restauracemi a pivovary, že jim "dodá" v tomto hluchém předvánočním období hosty. Za slevu.
Jenže jak už to v Česku bývá, málokterá sleva je zadarmo.
Turisté, kteří kampaň využijí, sice dostanou zdarma brožuru s informacemi o vybraných pivnicích, pivních lázních a restauracích i slevové kupony. Ale to je zhruba tak všechno. K tomu, aby získali také slibované občerstvení, dárek nebo prohlídku se musí ve většině případů nejprve propít. V Kravíně je tak například utopenec gratis bude stát minimálně čtyři půlitry, třetí pivo zdarma dostanou v Pivovarském klubu ve všední den jen do pěti odpoledne.
Kampaň PISu se tak určitě vyplatí. Ale komu?

 

Marcela Jurková, editorka

Pivní pestrost v české metropoli je tak podle Šuráně jedna z největších v Evropě. Zároveň se výrazně zvýšila pivní kultura v pražských hospodách a restauracích. "Pivo se začíná dostávat na úroveň, kde by mělo být," poznamenal.

Pro objednání noclehu v rámci akce bude zájemcům sloužit formulář na webu www.doprahyzapivem.cz. Po příjezdu si v hotelu vyzvednou tištěného pivního průvodce Prahou a kuponovou knížku. V průvodci najdou tipy, které pivnice, pivovary, pivní bary i pivní lázně mohou v Praze navštívit.

Kuponová knížka zahrnuje na čtyři desítky speciálních nabídek. V jejich rámci lidé dostanou ve vybraných podnicích za svou útratu pivo navíc zdarma, dárek či budou moci podniknou zdarma exkurzi do pivovaru.

Podle Otakara Johna z Asociace hotelů a restaurací České republiky přespává v pražských hotelech oproti srovnatelným turistickým destinacím v zahraničí stále velmi málo domácích turistů, ačkoliv v posledních letech jejich podíl roste. Z ročních zhruba 13,5 milionu přenocování v Praze představuje česká klientela jen desetinu. Například ve Vídni tvoří rakouští hosté čtvrtinu a v Berlíně Němci 60 procent hotelových klientů. Podobná kampaň by měla pomoci nalákat české návštěvníky do Prahy.

"Řada našich členských hotelů přišla s velmi zajímavými nabídkami," podotkl John s tím, že jedním z důvodu načasování kampaně na konec října a listopad je skutečnost, že hlavní turistická sezona již skončila.

Do akce je zapojeno okolo tří desítek tří až pětihvězdičkových hotelů, slevy dosahují 30 až 40 procent z cen běžných v tomto období a pohybují se podle kategorie hotelu a destinace zhruba od 900 do 2 500 Kč včetně snídaně.