Už nejsme jen slevový portál, říká Petr Sýkora, ředitel Klido.cz. Společnost založil ještě coby vysokoškolák, dnes je největším konkurentem Slevomatu.

Když s rodákem z Ústí nad Orlicí usedáme k rohovému stolu asijské restaurace Coa, v otevřené kuchyni, kterou máme přímo na dohled, už to vře, syčí a lákavě voní. "Mají to tu lišácky udělané," konstatuje Petr Sýkora při pohledu na menu. "První je uvedená relativně příznivá cena. Jakmile přidáte maso, mění se v taxu Prahy 1."

Pracovní oběd s Petrem Sýkorou, ředitelem Klido.cz

Coa Restaurant Prague

V domě v Revoluční ulici, kde Coa sídlí, jsou podniky seskládané jako tetris. Při troše nepozornosti by stačilo zahnout do sousedních dveří a člověk by se ocitl v restauraci Pizza Nuova. V Coa protínají celý interiér asijské vůně z otevřené kuchyně a pozorovat kuchaře při svižné práci je příjemná podívaná. Jídlo se podává ve stylovém servisu. Díky strategické poloze se Coa stává častým cílem manažerů z centra Prahy, mezi nimi nechybí ani Petr Sýkora.

Oběma nám během dopoledne vyhládlo, a tak se zájmem listujeme nabídkou. Můj společník má spadeno na tradiční vietnamskou polévku pho bo v předkrmové variantě a smaženou rýži s krevetami. Já zase zaostřuji na špízy chicken satay a žluté kari s kuřecím masem a jasmínovou rýží.

reklama
reklama

Když řediteli zájezdového portálu Klido.cz prozradím, že se na víkend chystám do Karlových Varů, nemůže se nezeptat na podrobnosti ubytování. Shodou okolností pobyt skutečně zprostředkuje jeho společnost − projekt, který pod názvem Pepa.cz Petr Sýkora založil před sedmi lety ještě jako student vysoké školy.

Češi míří do Česka

"Troufám si říct, že servery našeho typu naučily Čechy cestovat po Česku," konstatuje přesvědčivě s odvoláním na dobu svých podnikatelských začátků, kdy takzvané slevové portály nabízející produkty všeho druhu s výrazně nižší cenou zažívaly v Česku velký boom.

Klido.cz se však dnes podle Sýkory profiluje trochu jinak. "Kdysi jsme nabízeli i různé zboží, samostatné masáže nebo jídlo, od čehož upouštíme. Směřujeme k tomu, být číslem jedna při výběru pobytové dovolené v tuzemsku," pokračuje, zatímco už trochu hladově vyhlížíme předkrmy.

"Asi se budeme muset připomenout, což je divné, protože obvykle jim to tak dlouho netrvá," přemítá mladý podnikatel. Do sídla jeho společnosti je to odsud vzdušnou čarou asi 20 metrů, proto je v restauraci Coa pravidelným hostem. "S manažerským týmem se tu scházíme na oběd alespoň jednou měsíčně."

jarvis_59df75d5498e27ac16197ca9.jpeg
Foto: Pepa Dvořáček

I když Petr Sýkora bydlí sám, co se týče jídla se prý rozhodně neodbývá. Právě naopak: řídí se speciálně vytvořeným jídelníčkem na míru od známého dietologa Petra Havlíčka. Připravuje si jídlo do krabiček a dodržuje ideální poměr masa a přílohy. Na otázku, zda propočítal i nadcházející hlavní chod, má pohotovou odpověď: "Samozřejmě ne úplně přesně, ale myslím, že už to dokážu celkem odhadnout. Hodně sportuji, moje příloha by měla mít 300 gramů," usmívá se hráč badmintonu a nadšenec pro fitness a bojové sporty.

Hodně sportuji, moje příloha by měla mít 300 gramů," usmívá se hráč badmintonu a nadšenec pro fitness a bojové sporty.

Ostatně thajský box, kterému se kdysi věnoval i závodně, ho přivedl k myšlence celého byznysu. "Dělal jsem tehdy trenéra a začali ke mně chodit klienti přes slevové servery. Ten koncept mě zaujal. S kolegou jsme se do toho pustili a během let jsme navázali spolupráci se třemi stovkami firem. Po Slevomatu jsme česká dvojka v oboru, nakoupilo u nás už přes půl milionu lidí."

Košík plný aktivit

Přestože si společnost Klido.cz nyní stojí dobře, před pár týdny zažila interní spory společníků, které vyvrcholily přeměnou domény. "Máme za sebou krušné období. Všichni zákazníci se pochopitelně museli bát o své investované peníze. Samozřejmě o ně nepřišli a obdrželi nové vouchery," popisuje Sýkora a dodává, že se sice potýkali s poklesem objednávek, čísla už se ale vracejí do normálu a kontinuitu provozu se podařilo zachovat.

jarvis_59df75d6498e27ac16197cad.jpeg
Foto: Pepa Dvořáček

Stres spojený s kauzou Petr Sýkora překonal kromě optimismu také meditacemi. "Učím se mít emoce pod kontrolou. I když mám kolem sebe někoho, kdo mi provedl něco špatného, a chci po něm hodit židlí, uvědomuji si, že to není řešení věcí. Jé…, já zapomněl říct, že nemám rád sójové klíčky," povzdechne si nad svým talířem a pomalu se vrací k nové tváři firmy.

"Posledních pár let je nejprodávanějším artiklem skutečně cestování. Zejména zájezdy na dvě noci pro dvě osoby." Vize Klido.cz je být komplexním dodavatelem zážitků v cílové destinaci, aby je lidé nemuseli zdlouhavě "googlit" a aby doporučené aktivity už byly součástí zakoupeného voucheru. "Základním produktem zůstane tuzemské cestování, ale vedle toho poskytneme také možnost dalších aktivit, které si klient hodí do košíku. Třeba akvapark, tenisový kurt, jídlo a tak dále." Klido.cz se zkrátka chystá mixovat atraktivní zážitkové koktejly pro každého.