Kamila Boudová, odbornice na módní obchod a udržitelnou módu.
Foto: Archiv Kamily Boudové
Módní průmysl podléhá stejným nemilosrdným pravidlům jako ostatní odvětví. Firmy prodávají čím dál levnější oblečení pochybné kvality a chytají nás na instantní pocity. Nákupem kvalitního oblečení ale podporujete lidi, kteří dělají svou práci srdcem a tvoří lepší svět.

Stejně jako se řeší investice v obchodě, zabýváme se jimi všichni denně na úrovni individuální. Ať už nakupujeme, nebo investujeme čas do různých činností či projektů, vždy nějakým způsobem ovlivňujeme budoucnost. Nejen naši, našich dětí, ale i celého lidstva.

Módní průmysl, který byl ještě před pár desítkami let kreativním odvětvím, se v poslední době stal byznysem a začal podléhat stejným nemilosrdným pravidlům jako všechny ostatní oblasti. Tlak na čím dál tím vyšší zisky a dividendy pro akcionáře nutí firmy reportovat výsledky každé tři měsíce a pokaždé je potřeba ukázat růst.

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.