rallye (ilustrační foto)
Foto: Škoda Auto
Škodovka na světových rallye slavila úspěchy většinou v rámci nižších tříd a k absolutní špičce měla poměrně daleko. Chystaná Fabia R5 však svou specifikací odpovídá aktuální nejvyšší kategorii World Rally Car.

Víc než do sponzoringu Tour de France, víc než do dvě dekády trvající spolupráce s hokejovými světovými šampionáty i víc než do partnerství s olympiádou v Soči. Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto do svého rallyeového týmu Škoda Motorsport investuje stovky milionů korun.

Desítky milionů půjdou do jeho provozu (například do přesunu aut, lidí a techniky do Nové Kaledonie, kde také škodovky závodí), podstatnější sumy do vývoje samotných závodních speciálů, které pomáhají i modelům v sériové výrobě.

reklama

Právě skončená sezona rallyeových soutěží byla v historii značky jedna z nejúspěšnějších. Přesto jde o samotný sport až ve druhé řadě. Hlavním cílem je nejen ukázat se a prodat auta dalším, netovárním závodním týmům, ale díky vítězstvím v závodech vylepšené image značky zvýšit celkové prodeje automobilky.

Pamatujete si, s jakými auty škodovka útočila na vavřínové věnce? Pomůžeme vám je připomenout.