Ford Ecosport
Foto: Ford
Americká značka chystá pro Evropu velké věci. Během následujících pěti let by chtěla postupně na trh uvést 25 nových modelů, některé v segmentech, které zde zatím ještě nenabízela. Sází nejen na ostrý Mustang, ale i na pořádné SUV. Ford by se navíc měl dostat do zisku.

Když Ford Mustang téměř před padesáti lety vyjel na americké silnice, způsobil revoluci a stal se nejžádanějším sporťákem. Tak nějak by si to nyní Ford představoval i v Evropě, alespoň to vyplývá z konference Go Further, která se konala v Braceloně a představila jeho plány do blízké budoucnosti. Na akci nechyběl redaktor Aktuálně.cz. Na živé fotografie z místa se podívejte zde.

Právě nový Mustang by se měl stát vlajkovou lodí evropského trhu. Jenže zatímco Američané se na něj můžou těšit už příští rok, zdá se, že v Evropě se objeví až během začátku roku 2015. Ford ale pochopitelně ví, že Mustang, přes svou potencionální úspěšnost, bude tvořit jen minimum prodejů. Proto se zaměří na stále velmi oblíbené vozy kategorie SUV.

reklama

Do Evropy se tak dostane malé SUV Ecosport s pátými dveřmi otevírajícími se do strany. Na nich je navíc umístěné rezervní kolo. Naopak těm, kterým svojí velikostí nestačí již prodávaný Ford Kuga, bude určen model Edge. Ten existuje zatím pouze jako koncept, ale do dvou let by mělo být k dispozici hotové auto. Sportovně užitkových vozů chce Ford v Evropě do roku 2018 prodávat třikrát více než v současnosti. Našlápnuto má dobře. Pro model Kuga už se navyšovala kapacita výroby.

Nové modely mají evropskému Fordu pomoci navrátit se k ziskovému hospodaření. To by mělo podle prezidenta Ford of Europe Stephena Odella nastat v roce 2015. Už letos ale firma registruje zvýšený zájem o své automobily a lepší výsledky než vloni.

Končí tak doba omezování investic - v uplynulém roce Ford snížil svoji výrobní kapacitu v evropských továrnách o osmnáct procent, ale tento proces je již nyní ukončen. Naopak, jak účastníkům evropské konference v Barceloně slíbil potomek zakladatele značky Bill Ford, plánují se rozsáhlé investice do nových modelů a technologií. V příštím roce tak například Ford dokončí v Evropě obnovu svých užitkových modelů. Rodinu dodávek doplní malý Courier a velký Transit.

Velký potenciál vidí Ford pro nadcházející roky také v segmentu malých městských aut. Do dvou let se představí definitivní verze modelu Ka, který si Ford tentokrát vyvinul zcela sám a který bude vyrábět v Brazílii. Jak je zřejmé z konceptu vozu, který si účastníci barcelonské konference mohli zblízka prohlédnout, půjde o pětidveřový automobil. Tento segment by měl podle předpokladů specialistů Fordu vzrůst během příštích čtyř let o více než třetinu, a je proto žádoucí mít v nabídce nový zajímavý model.

Ford chce své zákazníky přilákat i novými unikátními technologiemi. Odell zmínil například sedadlo s monitorováním srdečního tepu řidiče, systém pro zcela automatické parkování bez přítomnosti řidiče ve voze či asistenta pro jízdu v kolonách.