Na letošním festivalu Brněnský AntiOskar zabraly polovinu ze soutěžního programu takzvané střílečky. Tvůrci se často inspirovali například sérií Kill Bill režiséra Quentina Tarantina. Nakonec ale porotu i diváky zaujaly nejvíce sci-fi snímky Ďábelský nástroj na pláži a Hibernace inspirovaná tvorbou Jana Švankmajera.

Podle pořadatelů jsou snímky rok od roku lepší, jak díky technice, tak i díky zkušeným tvůrcům, kteří mají už několik AntiOskarů za sebou. Samotné filmy byly působivější, zvlášť díky zvukovým a vizuálním efektům. Autoři měli v maximálně čtvrthodinovém filmu ukázat alespoň pokus o dramaturgii, děj a jednání v rolích. Čím byl snímek ztřeštěnější, tím lépe.

Do soutěže se přihlásili hlavně mladí tvůrci okolo 20 let, některým ale bylo i 13, jiným kolem 40 let. Jeden z mladších tvůrců, Zdeněk Rybička z Brna, se ve filmu Ďábělský nástroj na pláži inspiroval sci-fi příběhy ve stylu seriálu Akta X. Svůj film natočil na dovolené v Chorvatsku, aby zabil nudu. Evidentně se mu kromě toho podařilo zaujmout jak porotu, tak diváky. Vyhrál v kategorii Nejztřeštěnější snímek a odnesl si i Cenu diváků. Porotu tvořili hlavně studenti filmové vědy, filmoví nadšenci a kritici. V březnu proběhne pro velký zájem tvůrců druhé kolo.