Deska Karton veverek byla ke stažení v digitální podobě za cenu, jakou si posluchači určili sami. Pokud fanoušci platili, poslali v průměru 65 korun

Nového alba skupiny Wohnout Karton veverek, které si v březnu mohli fanoušci koupit v digitální podobě za cenu, jakou si určili sami, se prodalo zhruba 45.400 "kusů". Zájemci si navíc stáhli téměř 10.000 jednotlivých písní. Za album nebo jednotlivou skladbu bylo ochotno zaplatit 3932 lidí, částka získaná za album přes internet činí 257.000 korun. Novinářům to dnes sdělil ředitel portálových služeb T-Mobile Michal Němec.

"Považujeme to za úspěch. Chtěli jsme být průkopníky v druhu prodeje, který za pár let patrně bude běžnou záležitostí," řekl zpěvák a kytarista skupiny Wohnout Jan Homola. Dodal, že je jen otázkou času, kdy lidem přestane být divné platit za něco, co nemohou fyzicky držet v ruce.

Za úspěch považují experimentální prodej nahrávky také zástupci společnosti T-Mobile, která na celém projektu spolupracovala. "Je vidět, že část hudebních příznivců je ochotna za nahrávku zaplatit, pokud její cena nebude přemrštěná," sdělil Němec s tím, že každý platící fanoušek v průměru přispěl částkou 65 korun. Za album byl ochoten zaplatit každý 14. zájemce.

Z dalších statistik vyplývá, že nejvíce platících bylo z Prahy a Středočeského kraje. Hudbu nakupovali ze 70 procent muži a nejvíce zastoupenými kupujícími byli lidé ve věku od 27 do 40 let, kteří také kapele věnovali nejvyšší částky. T-Mobile zvažuje podobnou spolupráci i s dalšími hudebníky. Digitálně prodávané album zatím nejmenované rockové skupiny by se podle Němce mělo objevit do konce roku.

Nahrávka Karton veverek vyšla v digitální podobě 1. března na www.t-music.cz a byla k dispozici do 31. března. Zájemci si mohli podle svého rozhodnutí stáhnout za cenu od nula do 297 korun celé album, nebo vybrané jednotlivé skladby nazývané kapelou "veverky". Od prvního dubna je pak nahrávka v prodeji v klasické podobě za doporučenou cenu 249 korun. Podle manažerky kapely Martiny Tůmové se CD Karton veverek zatím prodalo přes 2300 kusů.

Kytarista Matěj Homola sdělil, že skupina si mohla dovolit podobný pokus díky velkému sponzorovi v zádech. Jenom nahrávací studio kapelu vyšlo na více než 200.000 korun, další finance jsou potřeba na propagaci a zajištění turné.