V loňském roce se v České republice prodalo zhruba 1,95 milionů zájezdů za 12 miliard korun, což znamenalo kvůli krizi meziroční pokles počtu prodaných zájezdů přibližně o 15 % a tržeb o 20 %, uvedla v pondělí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

Cestovní kanceláře proto připravily pro letošní rok prakticky stejné množství kapacit jako se prodalo vloni a zároveň se snaží zákazníky přesvědčit k co nejdřívějšímu nákupu dovolených - brzy obsazená místa v zájezdech znamenají pro cestovní kanceláře alespoň určitou jistotu do zbytku sezóny.

Kanceláře se proto snaží podpořit co nejvyšší prodej zájezdů First minute (na první chvíli) - například nabízí až tři děti zdarma, nízké zálohy na rezervaci zájezdu, slevy pro seniory, zvýšenou věkovou hranici pro dítě zdarma (někdy až do 18 let), slevy z katalogové ceny až 15 % nebo polopenzi zdarma, popsala AČCKA.

Zhruba do března

Podle asociace cestovní kanceláře v rámci First minute poskytují slevu ze standardní ceny zájezdů v průměru 10 %.

V uplynulé sezoně bylo prodáno formou First minute téměř 40 % všech letních zájezdů - to znamená téměř 800 tisíc zájezdů, informovala AČCKA.

Nabídka zájezdů First minute bude podle asociace trvat přibližně do března. Pak začne běžný prodej zájezdů za standardní ceny.