Škoda Vision WRC
Foto: AutoDesign&Styling
Design soutěžního speciálu navrhl pro časopis AutoDesign&Styling designér Pavel Hrubý. Představuje vizi škodováckého rallye vozu kategorie WRC.

Škodovka má za sebou i přes doznívající ekonomickou krizi velmi zdařilý rok a její představitelé se často nechávají slyšet, že blízká budoucnost bude ještě úspěšnější. Jedním z logických způsobů, jak podpořit a rozvinout prestiž značky, by tak mohl být právě návrat do WRC. Designér Pavel Hrubý se v návrhu opíral o čerstvě představený koncept Vision D, který demonstruje směr designu budoucích škodovek.

Design rallye speciálů obvykle vzniká v designérském středisku Škoda Auto stejně jako jakýkoliv jiný model. Jeho návrh má však samozřejmě svá specifika: nemusíte se striktně držet firemní filozofie (zapomeňte na rodinné zaměření škodovek).

reklama

Navrhujete originál, který bude jezdit jen v několika kusech, a můžete tedy přijít s řešením, které by v sériové podobě jen těžko obstálo; každý prvek musí být maximálně funkční a přinášet konkrétní výsledky. A hlavně: auto musí působit tak, že se soupeřům při pohledu na něj rozklepou kolena.

"Pokud se podíváme do historie, má Škodovka určitě z čeho brát, a to nejen proto, že mladoboleslavský motorsport letos slaví už 110 let. Naše skici jsou zatím jen čistou spekulací, ale realita nemusí být o moc jiná. Za návrat do WRC by to určitě stálo," řekl šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling Radek Laube.