Pařížská ulice
Foto: HN – Václav Vašků
Móda italského dua Dolce & Gabbana, klenoty Bvlgari nebo zavazadla Rimowa. To jsou poslední tři jména nově otevřených butiků v Pařížské ulici. Potvrzují, že na nejluxusnější pražské nákupní třídě se prodává čím dál prémiovější zboží. Jaké další obchody jsou v Pařížské? Proklikejte si naši infografiku.

Pařížská se protahuje do délky i do šířky Punc luxusu dostala Pařížská již při otevření butiku Louis Vuitton v roce 1997, s každou další světovou značkou potenciál Pařížské roste. Ulici zaplňují prestižní módní, šperkařské či hodinářské domy. Vloni sem zamířily značky Fendi či Audermars Piguet, předtím Prada, Bottega Veneta a Gucci.

Příští rok zde v domě číslo 10 vznikne slavné americké klenotnictví Tiffany & Co, společnost Carollinum chystá otevřít butik Rolex. Nové prodejny přibývají i v přilehlých ulicích Starého Města, jako například letos La Perla v Široké.

reklama

Kromě velkých zahraničních značek jsou v Pařížské nejaktivnějšími provozovateli butiků tři české společnosti: Prospekta Moda CZ, John Grove & partners a Carollinum. I podle jejich zástupců snese Pařížská třída srovnání se světovými nákupními bulváry.

Pařížská

A to jak úrovní služeb, tak cen. „Zákazník na první pohled nepozná, jestli vešel do obchodu na Via Montenapoleone v Miláně či v Pařížské. Interiér butiku je stejný, manažeři stejně kvalitně vyškolení, máme kontrolované ceny,“ říká Lenka Vejvalková o svých franšízových buticích, jako jsou Ermenegildo Zegna, Salvatore Ferragamo a další.

Skladbu butiků v Pařížské ulici považuje za vyváženou a poměrně bohatou i Vladan Hájek ze společnosti John Grove & partners. „Žádná světová luxusní ulice nemůže pojmout všechny značky. Pokud bude každý obchod v Pařížské obsahovat žádanou kolekci, bude i velmi náročný zákazník z nakupování v Praze nadšen a upřednostní ji před jinými světovými městy,“ říká. Společnost John Grove & partners chce podle něj i nadále pokračovat v budování luxusních obchodů vždy jen jedné konkrétní značky, tzv. monobrand stores. „Naše obchody s hodinkami byly v tomto ohledu první v Praze a zákazníci tento přístup velmi uvítali.“

Zážitek z prvotřídního nakupování

Držet vysokou kvalitu pražských luxusních butiků pomáhají podle Tamary Kotvalové ze společnosti Carollinum i sami zákazníci. „Lidé zcestovalí po celém světě a zběhlí v nakupování na internetu vyžadují v kamenném obchodě jen ten nejlepší servis. V luxusním butiku jej na rozdíl od obchodního centra skutečně dostanou. Mohou se k výběru produktů posadit, v klidu si věci prohlédnout a dát si kávu či šampaňské.“

Výloha antikvariátu v Pařížské 8 plná průvodců a knih o Praze tak působí jako autentická, ale v kontextu světových luxusních značek zároveň i jaksi nepatřičná připomínka dřívějších let. Ale ani ta zde nebude dlouho.

„Do čtyř měsíců se budeme stěhovat, v domě se chystá nový projekt,“ říká majitel Antikvariátu Pařížská a potvrzuje trend posledních let. Nástup nových nájemníků zvučných jmen vítají nejen zákazníci, ale i ostatní obchodníci. „Z exkluzivních módních značek tu chybí snad už jen Chanel, ale o jeho případném příchodu se mluví už roky,“ říká Tamara Kotvalová. Každá nová značka podle ní pomáhá propagovat Pařížskou jako nejprestižnější pražskou nákupní destinaci a to pomáhá všem.

„Ulice by si nyní zasloužila spojit síly a vytvořit uskupení obchodníků, které by dbalo na prvotřídní čistotu ulice, klid, dekorace a atmosféru ulice vůbec,“ míní Vladan Hájek. „Skvělý zážitek z nakupování a procházky po ní nezajistí jen obchody, ale právě vše kolem ní – chodníky, stromy a lidé.“

V pozitivní vývoj věří i Lenka Vejvalková: „Doufám, že luxus v Pařížské zůstane tím, čím má být: že je vyráběný s nějakým podílem řemeslné a ruční práce a vy si jej kupujete jako svoje malé umělecké dílo, které rádi nosíte,“ shrnuje Lenka Vejvalková.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.