Pivovar Hostan, který si podle reklamy podržel tradiční proces vaření, je už tři roky zavřený a pivo se vaří v Brně.
Foto: pivnirecenze.cz, poctivepivo.cz
S rostoucí konkurencí mezi tuzemskými pivovary se vyostřuje i souboj o českého konzumenta. A leckdy způsobem, který je na hraně klamání spotřebitelů. První případy už řeší Státní zemědělská a potravinářská inspekce.

Zaklínadlo o poctivém nebo tradičním českém pivu je nejoblíbenějším způsobem prezentace většiny pivovarů. Odkaz na tradici, poctivost a přírodní suroviny uvádějí na nejlacinějších značkách pro hypermarkety i na těch dražších, včetně ležáků a speciálních piv.

Například přírodní bylinný výluh stojí podle reklamy skupiny Heineken za barvou Zeleného piva z produkce pivovaru Starobrno. Jenže server Pivnirecenze.cz upozornil, že na víčku od KEG sudu s tímto pivem není o bylinném výluhu ani zmínka a ve složení se naopak píše o přídavku likéru, obsahujícího cukr, líh a barvivo E133. A naopak - v šířených propagačních materiálech je řeč o tom, že zelenou barvu způsobují byliny, ale ani zmínka, že barvě kromě toho pomáhá i likér s umělým barvivem.

reklama

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.