Plechovky nízkoalkoholického piva Cool Lemon od Staropramenu.
Foto: HN - René Volfík
Jak zastavit klesající prodej piva? Nejlepší cestou je najít nové zákazníky. Staropramen našel vloni díky svému Cool Lemonu zlatou žílu, už během prvních měsíců ho prodával miliony půllitrů. Přitom ještě před pár lety podobný pokus v Krušovicích ztroskotal, protože Češi neměli zájem.

Kde jsou ty doby, kdy se Češi dívali na mixování piva s ovocnou šťávou skrz prsty. Když dnes na konci dne doplňují v obchodech regály s pivem, v sekci takzvaných radlerů mají možná nejvíce práce.

Vloni pivní trh převálcoval Staropramen Cool Lemon. „Současné měsíční prodeje jsou v řádu milionů půllitrů,“ říká mluvčí Staropramenu Pavel Barvík. V kategorii ovocných piv tvořil minulý rok prodej této jediné značky 98 procent trhu, zjistila agentura Nielsen.

Takový úspěch ale letos Lemon Cool určitě nezopakuje, a to nejen proto, že mu bude konkurovat grepový sourozenec. Do byznysu s ochuceným pivem naskakují další a další hráči.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.