Spotřebitelé se podle ČSÚ bojí růstu cen - Ilustrační foto.
Foto: Shutterstock
Češi jsou přeborníky v návštěvách hypermarketů. Potraviny tu převážně nakupuje 39 procent českých domácností. Zároveň ale roste potenciál farmářských trhů, kterým dávají přednost hlavně vzdělanější lidé s vyššími příjmy, konstatuje nový průzkum.

Alespoň občas nakupuje přes internet potraviny pět procent Čechů. Internet je jako kanál pro nákup potravin volen převážně vysokoškolsky vzdělanými lidmi, kteří žijí v domácnosti s vyšším příjmem (nad 50 000 korun), konstatuje aktuální výzkum společnosti GfK Czech.

Rostoucí podíl na trhu s potravinami získávají také farmářské trhy. Bodují stejně jako internetoví prodejci především u lidí s vyššími příjmy. Přestože internet a farmářská tržiště získávají nové zákazníky, v čele trhu s potravinami se nic nemění, s velkým přehledem vedou hypermarkety a supermarkety.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.