PET lahve - ilustrační foto.
Foto: Shutterstock
Nejlépe se výrobcům prodávají velká balení sycených vod a limonád, kupuje je 79 procent lidí. Týdně si čtyřčlenná rodina donese domů až 17 litrů sycených nápojů. Velké číslo? Pro výrobce ne, trh už několik let po sobě vytrvale klesá kvůli vyšším životním nákladům i měnícímu se životnímu stylu.

Sycené vody a limonády máme rádi, i když jich kupujeme stále méně. Jen 19 procent dotázaných nekupuje sycené nápoje vůbec, 47 procent dotázaných si rádo dopřeje sycenou nebo minerální vodu a jen 34 procent kupuje sycené limonády. Nejvíce oblíbené jsou ve věkové kategorii 20 až 29 let.

Přes rostoucí popularitu pití z kohoutku čtyřčlenná rodina nakupí až 17 litrů sycených nápojů za týden. Většinou se jedná o lahve s větším objemem, tedy od 1 litru výše – ty tvoří 76 procent spotřeby. Podle agentury Ipsos Tambor, která průzkum pro společnosti Soda Stream uskutečnila, tak vygeneruje více než 1200 PET lahví za rok.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.