Některé v Česku působící firmy letos upravují svůj vizuální styl, mění tak grafické zpracování obalů či reklamy, nebo dokonce hlavní logo.

Nový design v lednové reklamní kampani představila například značka kojenecké výživy Sunar, grafické úpravy připravili také vydavatelé novin a časopisů.

Výrobky v novém retro designu od začátku roku prodává kosmetická značka Nivea. Nové logo koncem února odhalí Český rozhlas (ČRo).

 

nivea logoNivea, která patří mezi značky německé kosmetické společnosti Beiersdorf, v novém designu vsadila na svou tradici. Na obalech jejích výrobků na tělo a pleť je nově modré kolečko odkazující na klasický plechový obal, v němž Nivea prodává krém od roku 1925.

Nivea nové obaly, jejichž podobu pomohl vytvořit designér Yves Béhar, používá ve 200 zemích včetně České republiky.

"Prodej tělových mlék v tomto novém designu byl i v České republice zahájen v lednu tohoto roku," řekla ČTK Romana Šonková ze společnosti Beiersdorf.

SUNAR LOGO 1Značka Sunar svůj nový vizuální styl představila v televizní kampani, která odstartovala v půlce ledna. Reklama je založená na myšlence, že pro každou maminku je její dítě hvězdou.

"Představy maminky jsme pak ztvárnili oranžovou linkou vycházející z loga Sunaru complex, která se nakonec stala propojujícím elementem celé kampaně," popsala Lucie Srbková z agentury McCann Prague, která kampaň vytvořila.

Kreativnější Ekonom

Ekonom č. 7/2013Začátkem prvního měsíce roku přišel s novou grafickou podobou týdeník Ekonom, který vydává společnost Economia. Vzhled titulní strany z dílny studia ReDesign nyní dává větší prostor logu i hlavnímu titulku, který je vedle něj umístěn.

"Nová úprava je od ledna 2013 elegantnější, usnadňuje orientaci v čísle a zároveň umožňuje kreativnější grafickou práci s jednotlivými klíčovými materiály," uvedl šéfredaktor Ekonomu Ondřej Neumann.

Týdeník zároveň v únoru zařadil novou rubriku "technologie". Tu připravuje novinář Miloš Čermák, který do Ekonomu přešel z časopisu Reflex.

Novou grafickou podobu včetně loga začátkem roku představil také měsíčník Dieta, který vydává Mladá fronta.

Vydavatelství Ringier Axel Springer CZ (RAS) pak v půlce ledna spustilo novou podobu stránek motoristického serveru www.auto.cz.

"Redesignu předcházel šestiměsíční vývoj, který probíhal v úzké spolupráci s pravidelnými návštěvníky webu - ti měli možnost vyjádřit se k základnímu projektu a navrhovat další změny a úpravy v průběhu prosincového beta testování," uvedla mluvčí RAS Kateřina Kuchařová.

Tajemný Český rozhlas

Zatím tajné je nové logo ČRo, který celou vizuální změnu včetně nových log všech stanic představí 27. února.

Nová grafika souvisí s 90. výročím československého rozhlasového vysílání, které připadá na květen.

Důvodem únorového termínu je mimo jiné březnový start stanice mluveného slova ČRo Plus, která tak může zahájit už s novým logem. Své logo poprvé dostanou také stanice ČRo Jazz a Rádio Junior, které budou od března vysílat digitálně. Pohádkový program a jazzový stream jsou nyní dostupné jen přes internet.

ceska televizeČRo tak následuje Českou televizi (ČT), která nové hlavní logo a značky svých stanic představila loni. Letos veřejnoprávní televize připravuje nové logo a web dětského kanálu s pracovním názvem ČT3, který má zahájit vysílání na podzim.

Na dotaz ČTK, kdy veřejnoprávní televize logo nového kanálu pro děti zveřejní, mluvčí ČT Michaela Fričová uvedla, že v první půlce roku.

Pro dětský kanál si ČT loni u patentového úřadu nechala registrovat název ČT Juni, který ale nenásledovalo grafické zpracování. Koncem ledna ČT požádala o registraci názvů ČT3, ČT ahoj, ČT D a ČT :D a jejich grafickou podobu, která vychází z nového loga ČT.

V únoru si pak televize nechala registrovat další názvy ČT děti, ČT hele, ČT mini a mini ČT.


HNByznys najdete i na Facebooku. Nenechte si ujít nejdůležitější zprávy ze světa financí a staňte se našimi fanoušky - ZDE