Měřili jsme v Ženevě útroby Octavie Combi
Foto: Jan Markovič
Nová Octavia Combi narostla proti předchůdkyni o 9 cm a délkou nakukuje mezi manažerská auta. Lidé od značky to patřičně zdůrazňují. Jak je to ale s vnitřními rozměry? Může Škoda zdůvodnit vyšší cenu než u většiny kompaktů kusem auta navíc? Zkoumali jsme to s laserovým měřidlem.

Z hlediska délky karoserie není pochyb. Nová Octavia měří bez čtyř centimetrů 4,7 m, což je spíše rozměr manažerského kombíku alias střední třídy než kompaktní neboli nižší střední třídy. Jen dvě auta řadící se cenově mezi kompakty mají větší délku – Chevrolet Cruze SW a Opel Astra Sports Tourer. Naopak čtveřice typicky manažerských kombíků je kratší – BMW 3 Tourer, Mercedes třídy C, Seat Exeo a Volvo V60. Přesvědčit se o tom a porovnat i další rozměry Octavie Combi s ostatními auty můžete zde.

Ale co interiér škodovácké novinky? Šířka v loktech narostla podle našeho měření proti předchůdkyni o tři až čtyři centimetry. Díky tomu už Octavia neplatí za užovku v nižší střední třídě, ale manažerská auta jsou ještě v průměru o dva centimetry širší.

reklama

Místo nad hlavou na zadních sedadlech se zlepšilo o 2 cm a tady patří Octavia Combi mezi premianty i ve střední třídě. Podobné je to i s prostorem pro nohy na straně spolujezdce, který se sice podle naší metodiky mezigeneračně téměř nezměnil, ale přesto patří ke špičce. Díky tomu si mohou v nové Octavii Combi sednout za sebe i dva basketbalisté s téměř dvoumetrovou výškou. Ale pozor! Pokud chcete vozit vzadu habána, nekupujte verzi se střešním oknem, která střechu značně sníží.

Mezi tradičně silná místa Octavie Combi patří velikost zavazadlového prostoru. Pohled na zakulacenou záď nové generace ale napovídá, že co největší objem nebyl tentokrát prioritou. Výrobce udává proti výrazně kratší předchůdkyni nárůst jen o pět litrů na 610 l. I to je ale gigantická hodnota, kterou mezi manažerskými kombíky překonává pouze větší brácha Superb.

Odpovídají tomu i dílčí parametry kufru nové Octavie Combi? Ne všechny. Maximální délka prostoru pro zavazadla se podle našeho měření proti druhé generaci zkrátila ve výšce podlahy o 2 cm na 104 cm. To je sice hodnota slušná, ale ne vynikající. Většina manažerských aut má kufr delší. Změní to příplatková mezipodlaha, která vyrovná kufr s nákladovou hranou i s výztuhou zadních sedadel a maximální délku pro zavazadla zvětší na úctyhodných 112 cm. Zároveň se ale kvůli mezipodlaze kufr o 12 cm změlčí.

Ty, kteří chtějí převážet v Octavii opravdu dlouhé předměty, potěší možnost za příplatek zcela sklopit sedadlo spolujezdce. Objednat praktický prvek ale můžete až později, nikoli při náběhu výroby. V autě se pak dá transportovat i předmět dlouhý 2,92 m. Škodovka to v Ženevě demonstrovala na příkladu surfového prkna.

Minimální šířka kufru mezi podběhy zůstává u Octavie Combi stejná jako v případě předchůdce – 101 cm. Nejde o nic mimořádného ani mezi kompakty. Zato hloubkou kufru škodovka soupeře stejně jako u předchůdkyně drtí – výška mezi podlahou a roletou je v základním uspořádání bez příplatkové mezipodlahy dokonce lepší než u Superbu.

Když to shrneme, tak naše nezávislé měření potvrdilo, že i uvnitř kabiny Škoda Octavia Combi opravdu v některých případech nabízí "kus auta navíc" a patří spíš mezi střední než nižší střední třídu. Ale ne ve všech. Pozitivem je, že nová generace napravila jedinou opravdovou prostorovou slabinu předchůdce – šířku v loktech.