Společnost Sonnentor byla jednou z prvních v Česku, která se začala věnovat byznysu s biopotravinami – dnes v něm na tuzemském trhu působí asi čtyři sta padesát firem a ročně se v tomto odvětví protočí zhruba 1,7 miliardy korun.

„Tady máme uložené byliny a další suroviny,“ ukazuje ve velkém tmavém skladu Josef Dvořáček, jednatel Sonnentoru. Na policích tam jsou do výšky několika metrů uložené velké pytle s usušenou sklizní. I když jsou pečlivě zabalené, atakuje člověka na jedno nadechnutí přehršel informací – máta, meduňka, kardamom, kmín, hřebíček... Co už nepoznají otupené smysly, dá se přečíst na etiketách, takových rodných listech, které provází pytle s bylinkami a květy od místa vypěstování až sem do výroby.

„Tady máme květy chrpy, vedle jsou okvětní plátky měsíčku. A tenhle kmín je od farmáře Endrleho z Havlíčkobrodska, dočtete se i datum sklizně a další informace,“ říká Dvořáček a vysvětluje, že Sonnentor bere všechny suroviny od nasmlouvaných farmářů, kteří pro ně byliny pěstují na zakázku.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se