Většina verzí malé Toyoty Yaris zdražila o 15 tisíc.
Foto: Toyota
Kompletní modelovou paletu zdražil na přelomu listopadu a prosince Citroën. Cena většiny aut se zvýšila u Toyoty. Více stojí čtyři modely Renaultu. Druhé nejprodávanější malé auto v Česku, Hyundai i20, zdražilo v nejvýhodnějším provedení o dvacet tisíc. Sto tisíc připlatíte za Renault Koleos nebo osmiválcovou Toyotu Land Cruiser...

Koncem listopadu v reakci na prudké oslabení koruny a kvůli vysoké poptávce po některých modelech zdražila většinu svých modelů Škoda Auto. Podrobnosti o první vlně zvyšování jejích cen najdete zde a o druhé zde. Domácí značka, které by se měl pád koruny dotknout méně než importérů, tak trochu paradoxně odpálila lavinu zdražování.

Podle portálu www.vybermiauto.cz na přelomu listopadu a prosince zvýšili ceny všech svých aut u Citroënu, většinu vozů zdražila Toyoyta, některé dovážené modely Hyundai, směrem nahoru se pohnuly ceny i u Renaultů Clio, Captur, Kangoo a Koleos nebo Seatu Leon.

reklama

Zatímco nejvyšší zdražení u Škody Auto představoval nárůst ceny Octavie RS o deset tisíc, importéři zvedají ceny některých aut mnohem razantněji. Rekordmany jsou v tomto ohledu Renault Koleos a osmiválcová Toyota Land Cruiser. Oba modely zdražily o sto tisíc. U SUV od Renaultu to znamená posun vstupní ceny na 704 900 korun a u japonského teréňáku na 1 810 000 korun.

Z čerstvě zdražených modelů kromě škodovek stojí na žebříčku obliby (prohlédněte si ho zde) mezi českými motoristy nejvýš Hyundai i20, který se dováží z Turecka. Jeho nejprodávanější verze, pětidveřová 1.2 Family Space (dříve Inclusive), stojí nyní 219 990 Kč, tedy o dvacet tisíc více než dříve.

Přesto zůstává Hyundai i20 v porovnání s největšími konkurenty zajímavou volbou. Podívejte se na jeho porovnání s podobně vybavenou Škodou Fabia a Fordem Fiesta. Najdete ho zde. Dvojka českého trhu Hyundai zvýšil i ceny některých dalších modelů, které se nevyrábějí v Nošovicích - manažerského i40 v rozmezí o 21 až 30 tisíc, velkého SUV Santa Fe o dvacet až třicet tisíc nebo kupé Veloster o třicet tisíc. Nošovických modelů ix20, i30 a ix35 se růst cen zatím netýká.

Kompletní modelovou řadu zdražil Citroën. Cena nejprodávanějšího auta značky se dvěma šípy na českém trhu, modelu C4, se zvýšila o deset až patnáct tisíc a začíná na 284 900 korunách. Model tím přišel o primát nejlevnějšího pětidveřového vozu nižší střední třídy, který tak nyní drží Škoda Rapid, Seat Toledo a Renault Mégane. Přehled všech verzí aut do 300 tisíc najdete zde.

Z dalších v Česku oblíbených citroënů zdražila například osobní verze kompaktní dodávky Berlingo (v rozmezí o 15 až 20 tisíc), zvýšila se i cena minivozu C1 vyráběného nedaleko Kolína v továrně TPCA (o 10 až 15 tisíc) nebo nové rodinné C4 Picasso včetně prodloužené verze Grand (plošně o 11 tisíc). Zdražení u některých aut kompenzují bonusy za prodej ojetiny na protiúčet.

Další francouzská automobilka Renault zdražila kromě výše zmíněného Koleose i nový Renault Clio včetně kombi verze Grandtour (od pěti do deseti tisíc kromě nejvyšší výbavy GT), malé SUV Captur (kromě základní verze za 299 900 korun o tři až osm tisíc) a oblíbenou osobní verzi dodávky Kangoo (o pět tisíc).

Ceny většiny svých aut zvýšila i Toyota. Její nejprodávanější model v Česku, kompaktní Auris, zdražil o 10 až 25 tisíc. Cenovka základní verze se zvedla o dvacet tisíc na 349 900 korun, kombík Auris Touring Sports začíná až na 374 900 korunách. Malý Yaris stojí o deset až patnáct tisíc víc než dříve. Základní provedení konkurenta Škody Fabia vyskočilo v pětidveřovém provedení na 256 900 korun.

Uvedení nového kombíku Leon ST na trh využil k mírnému zvýšení cen ostatních verzí svého kompaktního modelu Seat. Nejlevnější pětidveřový Leon 1.2 TSI Basis sice stále začíná na 299 900 korunách, ale o pět až šest tisíc zdražily vyšší výbavy Reference a Style a až o 22 tisíc nejvyšší FR. Stejným způsobem se zvýšily ceny u třídveřové verze Leon SC.

Zdražovat se chystají i další automobilky, například Dacia. Pod slibem anonymity nám to prozradili její prodejci, importér cenovou politiku odmítl komentovat. Dacie jsou aktuálně ve všech kategoriích suverénně nejlevnějšími vozy na trhu. Čtyřdveřový malý sedan Logan drží s cenou od 159 900 korun primát primát nejdostupnějšího nového auta v Česku. Přehled všech verzí aut, která se dají aktuálně pořídit pod 200 tisíc najdete zde.

Jedinou protiváhu k trendu zdražování, který pravděpodobně vyvrcholí na přelomu roku, představuje zlevnění malých modelů Nissanu - Micry a Note. Oba zlevnily o čtyřicet tisíc. V jejich případě ale došlo nedávno k ještě výraznějšímu zvýšení ceny s příjezdem modernizované verze u Micry a zcela nové generace u Note.