Prestige v barevné variantě, kterou si může zákazník navrhnout.
Foto: Designmagazin.cz
Italský designér Claudio Franco pomohl dát českým "prestižím" novou tvář. Boty, které v 80. letech patřily mezi oblíbenou sportovní obuv, se dostaly do českých botníků poprvé před třiceti lety.

Původně se jim říkalo "lendlovky", ač je tenisová hvězda Ivan Lendl nikdy nenosil. S výrobou prestiží začali ve Zlíně před třiceti lety, kdy se stala hitem nová technika výroby podešví sportovních bot - vstřikování. A hitem se staly i prestižky. Hodně vydržely a vypadaly dobře.

Ač prodej kdysi oblíbených botasek postupně klesal, v mnoha botnících stále mají své místo. "Naše prestižka je již zralá třicátnice, a tak jsme jí dopřáli zasloužený facelift. Ke spolupráci jsme přizvali italského designéra Claudia Franca, který nám pomáhal s vizáží prestižky již v minulosti," uvedla obchodní ředitelka Moledy Jolana Němcová.

reklama

 

prestigeBoty mají nový prvek u bočních pásků, úprava designu se týká klasické obuvi Prestige v bílé i černé barvě, včetně obuvi pro děti a typu na suchý zip. V červnu firma vyrobí až 10 000 párů nových bot.

Loni Moleda vyrobila novou lehkou semišovou obuv Prestige AIR a poté také letní polobotky. V roce 2010 začala nabízet zákazníkům možnost sestavit si originální botu podle vlastního návrhu. "Každý týden vyrobíme tak dva páry této barevné obuvi. Často slouží jako dárek těm, co už prestižky znají. Dělali jsme třeba model pro slávistu či baníkovce nebo dětem za dobré vysvědčení," řekla Němcová.

Moleda koupila technologii na výrobu bot Prestige v roce 2003 z konkurzní podstaty firmy CEBO. V roce 2005 je sice Moleda modernizovala, charakteristický vzhled ale nezměnila. Obuv je často využívána jako pracovní, také však pro nošení ve volném čase, turistiku či rekreační sport. Společnost loni dosáhla tržeb asi 80 milionů korun, vyrobila a prodala 145 000 párů obuvi, zaměstnává 50 lidí.