Mistrovství světa ve fotbale 2014 v Brazílii.
Foto: Fifa.com
Na fotbalovém mistrovství světa se nebude vést boj jenom na zeleném trávníku. Pro koncerny, které vyrábějí sportovní oblečení a obuv, je šampionát příležitostí uhájit nebo dobýt co nejlepší postavení na trhu.

"Fotbal je příliš komerční. Dříve jsme hráli pro lásku ke klubovému a reprezentačnímu dresu," prohlásil kdysi portugalský kanonýr Eusébio da Silva Ferreira, zvaný Černá perla z Mosambiku. Ani letošní, již dvacáté mistrovství světa nebude jen o gólech, ale i o dresech. Ne však o lásce k nim, nýbrž o logu na nich.

Zatímco stovky milionů fanoušků budou po celém světě držet palce svým týmům, šéfům koncernů vyrábějících sportovní oblečení, obuv a potřeby Philu Knightovi a Herbertu Hainerovi půjde především o jedno: dominanci nad mnohamiliardovým trhem s dresy a kopačkami. V jejich zápase se utká americký Oregon s německým Herzogenaurachem – Nike s Adidasem.

reklama

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.