Knihy od Taschena jsou samy o sobě uměním svého druhu. Podle mnoha novinářů i proto, že dokonale kombinují vysoké a nízké.
Foto: TASCHEN / Ellen von Unwerth
Benedikt Taschen vzal knihy, umění a sex a udělal z nich byznys, který nemá konkurenci. Je to naprostý šílenec, vyjádřil se o něm s láskou fotograf Helmut Newton, kterému Taschen pomohl ke světové proslulosti systematickým vydáváním jeho knih. Jeho genialita spočívala mimo jiné v tom, že když byly knihy o umění drahé, dokázal je prodávat levně. A jakmile pak začaly být levné zásluhou mnoha jeho napodobitelů, prodával je už draze.

Kdosi kdysi definoval pojem „kultovní“ jako něco, co má „málo lidí hodně rádo“. Benediktu Taschenovi se povedlo celou věc upravit. Jeho knihy má hodně lidí hodně rádo. A pak je málo lidí, kteří je mají rádi natolik, že jsou za ně schopni dát opravdu velké peníze. To je byznysové tajemství jednoho z nejznámějších globálních vydavatelství. Nakladatelství Taschen, jež dokázalo povýšit vydávání knížek na umění.

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.