Detail z portrétu Eugenie Primavesi, který v letech 1913 až 1914 namaloval Gustav Klimt.
Foto: Toyota Municipal Museum of Art
Výstava nazvaná Klimt, Schiele, Kokoschka a ženy ve vídeňském Dolním Belvederu je zásadní událostí podzimu. Expozice je rozdělena na portréty, matky s dětmi, páry a nakonec na akty. Celý sál žen v explicitně erotických situacích dovoluje pochopit, do jaké míry všichni tři malíři ve své době bořili konvence.

Manželky, milenky, přítelkyně, modelky a múzy velkých umělců – fascinující téma, kterému se zatím systematicky věnoval málokdo. Na vídeňské výstavě se díky němu sešla díla tří největších rakouských malířů počátku 20. století.

Kurátor Alfred Weidinger na nich ilustruje, jak se rodila moderní sexuální identita a jak se měnil pohled na ženy v době, kdy se obě pohlaví začala osvobozovat od zábran 19. století.

reklama

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.