Marketér Petr Bezdíček
Foto: Martin Svozilek
Marketér Petr Bezdíček chodí do Krystal Bistra v Karlíně jako do "závodky". Tedy pokud lze takto označit podnik s vynikající gastronomií i pitím. Prémiové pití si dáváte kvůli zážitku, běžné proto, abyste se dostali do nálady, vysvětluje.

Termín "prémiová značka" mi byl u alkoholu vždycky tak trochu záhadou. "Jaký je rozdíl mezi prémiovým pitím a… s prominutím… chlastem?" ptám se Petra Bezdíčka, hned jak si sedneme ke stolu v zadní části místnosti. Krystal je příjemný podnik na Sokolovské, kam sám rád chodím, například na výborný tatarák nebo pivo od Matušky. Ale Petr Bezdíček to sem má ze sídla firmy Ultra Premium Brands asi tak třicet kroků.

"Rozdíl mezi prémiovým a běžným pitím? Zásadní," usměje se distingovaný, sympatický čtyřicátník. "Prémiové pití člověk pije kvůli zážitku a pro potěšení, zatímco to běžné neboli standardní hlavně proto, aby se dostal do nálady. A dost často z něj bolí hlava." Mně to však stále připadá jako poměrně vágní definice. Tak se postupně dobereme k přesnějšímu vymezení. Totiž že vedle ceny je tím hlavním kritériem cena. Co jiného. Bezdíček mi to vysvětluje na vodce.

"Běžnými značkami jsou například Stoličná nebo Zelyonaya Marka. Prémiové jsou třeba Russkiy Standart nebo Finlandia. Ale pak jsou ještě značky superprémiové, kde už zaplatíte přes 500 korun za sedmičkovou lahev. Třeba Grey Goose. A značky ultraprémiové s cenami až několik tisíc za lahev. Například Beluga."

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.