Z jedinečně vybalancované chuti nejprve zatrne patro; teprve v závěru oceníte absenci nakouření sladu a dotyk creme brulée. Whisky pro vánoční čas.
Foto: archiv
Na počátku 90. let řídil Glenmorangie Distillery asistent Ian Thomson, značce trochu ujel vlak. Při životě ji držela spotřeba single malt scotch whisky ve Skotsku. O vývoji whisky v sudu po burgundském Thomson pochyboval. Ukázalo se však, že má budoucnost.

Na počátku 90. let řídil Glenmorangie Distillery Ian Thomson, asistent jejího − neexistujícího − ředitele. Distillery's manager nebyl nutný; na maličkém dvorku už nebylo po "Six­teen Men of Tain", kdysi nerozlučném výrobním týmu, aritmeticky památky, značce poodjel vlak do světa sólo nabízených single malt scotch whisky a držela ji při životě jen zlatá medaile spotřeby téhle kategorie ve Skotsku samotném a zájem "master blenders" míchaných whisky, kteří ji vítali do směsí.

Ve skladu Ian ukazoval sud, který zatloukla první kosmonautka Valentina Těreškovová, zatímco nad vývojem whisky v sudu po burgundském pochybovačně kroutil hlavou, netuše, že v blízké budoucnosti se v poklidném místě, nepříliš vzdáleném jezeru Loch Ness, objeví dr. Bill Lumsden, "čaroděj dřeva", průkopník dozrávání Glenmorangie v sudech po portském, madeiře, malaze, brandy…

Důsledek? Když v roce 2004 kupoval lihovar Louis Vuitton Moët Hennessy, zaplatil za něj závratných 300 milionů liber (je k nevíře, co se dá za kabelky pořídit). Investoři měli nos. Značka je dnes celosvětově čtvrtou nejprodávanější v kategorii, v Británii si drží stříbrnou medaili, ve Skotsku je nadále "jednička" a technologie "Wood Finished" se stala její základní − konkurenci inspirující − výrobní filozofií.

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.