Martin Horák (uprostřed nahoře) se svým týmem, který vymyslel virtuálního kouče Fosh pro skateboardisty.
Foto: HN – Tomáš Škoda
Dvaadvacetiletý Martin Horák se svým týmem vymyslel zařízení, které po připnutí na skateboard změří rychlost jízdy, výšku skoku nebo porovná triky. Díky propojení přístroje s internetem skateboardisté mohou vzájemně soutěžit - i na dálku. S projektem Fosh tým vyhrál startupovou soutěž a získal prostředky k vývoji i možnost pracovat v moderním coworkingu.

Jako vývojáři z "technologického centra České republiky" se představují brněnští autoři skateboardového kouče Fosh, kteří nedávno zvítězili v jedné ze startupových soutěží. Díky výhře se usídlili v technologickém parku na Králově Poli.

Vedle rušné křižovatky tu stojí komplex moderně vyhlížejících budov, Technické muzeum a také místní fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. Právě na ní studuje už čtvrtým rokem dvaadvacetiletý Martin Horák, který se svým týmem zařízení na porovnávání jízdy i triků na skateboardu vymyslel. A v prosinci za něj získal cenu poroty i diváků akceleračního programu JIC Starcube.

Nejsme skejťáci z parku

Se studentem oboru Automatizační a měřicí technika se setkáváme v prostorách Jihomoravského inovačního centra (JIC), kde soutěž start-upů probíhala. "Součástí výhry byla kromě peněžní odměny a konzultací s experty také možnost rok pracovat ve zdejším coworkingovém centru. Je tady úplně všechno, skvělé zázemí pro vývoj projektů," říká rodák z Olomouce a nadšeně ukazuje na 3D tiskárnu.

Za skateboardovým projektem Fosh stojí pětičlenná parta: Michal Sládeček, Petr Chmelař, Adam Leitgeb, Jan Henneberg a konečně Martin Horák. "Známe se už z olomoucké střední školy. Všichni jsme pak přešli na vysokou do Brna a částečně jsme spolu i bydleli," vypráví mluvčí a lídr týmu. "Nejsme klasičtí skejťáci z parku. Skateboardy a longboardy využíváme spíš jako dopravní prostředky. Dva z nás jezdí na skateboardu odmalička a zbytek se začal učit triky se začátkem projektu," směje se.start-up Fosh

Fosh získal název z poangličtěné zkratky slova fošna, jak se prkna označují. Autoři ho představují jako kombinaci legendární skateboardové hry Tony Hawk Pro Skater, sportovní aplikace Runtastic a dnes už trochu skomírajícího fenoménu PokémonGO.

reklama

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.