Podnikatel Radek Holík
Foto: Libor Teichmann
Mladý podnikatel Radek Holík ukazuje Olomouci, jak pracují a jedí kreativci a světoběžníci. "Banky přesvědčilo až to, že už je nepotřebujeme," říká zakladatel coworku, ze kterého chce udělat líheň start-upů.

Teprve v červnu se v centru Olomouce otevřel svěží designový prostor Cooking Bar Café, kde se servírují hipsterské limonády ze zahradního ovoce, polévky a nápadité sendviče. Právě tady má v podstatě otevřený účet Radek Holík, olomoucký podnikatel a kreativec, který má co do činění s prostorem přidruženým hned vedle. Na zapečený sendvič s houbami a špenátem nebo jinou alternativu sem chodí kolem oběda téměř každý den. Dáváme si ho tedy i spolu. V Olomouci se podobný berlínský styl občerstvení jinde nenabízí a Radek Holík za ním navíc nemusí daleko. Pracuje jen o patro níže v témže objektu, v areálu takzvané olomoucké Podkovy. Tady funguje nové coworkingové centrum, jehož vznik Holík inicioval a spolufinancoval.

Kromě něj tam dochází asi 20 dalších lidí, kteří pracují na různých projektech − tak trochu společně a tak trochu sami, což je odlišuje od jiných kanceláří. Radek Holík mi u oběda popisuje, že chtěl lidem v metropoli na Hané dopřát možnost pracovat nezávisle a v moderním prostoru, jako jsou zvyklí lidé v Praze, Londýně či New Yorku. Podle něj je to jedna z věcí, která Olomouci chyběla, a proto z ní odcházeli talentovaní mladí lidé. On sám se na Hanou vracel a dnes se řídí heslem "Když remcáš, že tu něco chybí, jdi a udělej to sám".

Programátoři, grafici, psavci, návrháři či fotografové, ti všichni teď mají v bývalém vojenském objektu nalézt zázemí. V době digitálního nomádství a šířícího se trendu práce odkudkoliv by mohl tento prostor přilákat i světoběžníky. Pomoct by tomu měl i název coworku − Vault 42, jenž odkazuje ke světoznámému románu Stopařův průvodce po Galaxii od britského spisovatele Douglase Adamse.

Vždycky jsem se zajímal o princip svobodné firmy s malým hlídáním a kontrolou.

Cowork jako líheň nápadů

Radek Holík, sám zakladatel menší reklamní agentury, je typickým představitelem dnešních mladých podnikatelů a jejich životního stylu, o čemž nevypovídá jen to, že pijeme brčkem ze sklenice angreštovou limonádu.

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.