Chvíle nečinnosti o dovolené mohou mít podle psychologů blahodárný účinek.
Foto: Shutterstock
Je statisticky prokázáno, že v období po dovolených se zvyšuje frekvence rozvodů, výpovědí i případů deprese. Podle psychologů se nevyplácí podcenit ani plánování dovolené či návratu, prožívání a hromadění zážitků či následné vyprávění. Základem je začít před každou cestou trénovat psychickou odolnost pro různé situace.

Strávili jste v uplynulých dnech pár zbytečných hodin navíc na dálnici nebo ve vlaku? Zásobili jste své známé na Facebooku fotkami z "koupačky" či z výměny kola svého auta? Nebo jste se naopak octli v prázdné kanceláři? Tak či onak, všechno svědčí o tom, že propuklo nejoblíbenější a zároveň také nejkrizovější období roku. Čas prázdnin a dovolených. Jak ho přežít ve zdraví a pokud možno si z něj uchovat pocit uspokojení na delší dobu, je častým tématem různých psychologických studií.

Dovolená sama o sobě je pořádně náročná disciplína. Je statisticky prokázáno, že v období po nich se zvyšuje frekvence rozvodů i výpovědí a deprese v něm mnohdy udeří ve větší intenzitě. Aby si člověk po dovolené připadal šťastný a zároveň zvládl přechod zpět do reality, neměl by podle psychologů podcenit, či dokonce zanedbat žádnou z těchto fází: plánování dovolené i návratu, prožívání a hromadění zážitků a následné vyprávění o dovolené a její zhodnocení.

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.