Kladenská pekárna La Lorraine denně vychrlí na 300 tisíc donutů. Většinu z nich snědí Češi, zhruba 40 procent míří do zahraničí. Jde o jedinou takovou linku v Česku.
Foto: HN - Honza Mudra
V kladenské továrně La Lorraine se denně usmaží a zamrazí bezmála 300 tisíc donutů. Po celé zemi vznikají donuterie, v Ostravě byl Just Donut už v roce 2015, další následovaly. Momentálně nejúspěšnější značkou je zřejmě pražský Donuter s komiksovou reklamou.

Před dvěma lety začala Petra Kriegerová se svým manželem přemýšlet, jak by mohli podnikat. "Hledali jsme něco, co bychom mohli skloubit s výchovou malých dětí. Něco v pohostinství, protože k němu máme blízko, oba máme vystudovanou potravinářskou průmyslovku," líčí jednatřicetiletá kavárnice. Dnes už vlastně ani neví, kdy je napadlo, že se vrhnou na výrobu donutů. "Přišlo nám to jako dobrý nápad, jako mezera na trhu," vysvětluje Kriegerová, jak vznikla její firma Donut Club. A protože se ke sladkému pečivu hodí káva, otevřeli si loni v létě kavárnu v areálu vysokoškolských kolejí v pražských Kunraticích.

Je horké červencové odpoledne a ona stojí za pultem prodejny na kunratickém Masarykově náměstí. Z kolejí už s manželem odešli, věčně tam něco nefungovalo a domluva se správou budovy byla obtížná, takže se přestěhovali o kousek dál. Ve vitrínce už moc dezertů s typickou dírou uprostřed není: "Vyrábíme si je sami v Úvalech, tady je pak zdobíme. Největší odbyt máme ráno a dopoledne." Pro malý rodinný podnik pracují kromě ní a manžela ještě dva zaměstnanci a několik brigádníků, účetnictví vede kamarádka a zároveň spolumajitelka firmy. "Donuty také hodně rozvážíme do firem jako catering. Máme vlastní auto," upozorňuje Kriegerová s tím, že denně s kolegy usmaží a prodá několik set kusů této pochoutky.

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.