Češi se zamilovali do takzvaných domácích limonád. Stát i kvůli tomu zpřísnil vyhlášku o označování potravin.
Foto: Shutterstock
Češi se zamilovali do takzvaných domácích limonád. Stát i kvůli tomu zpřísnil vyhlášku o označování potravin. Že je nápoj skutečně neprůmyslový, domácí, by měla restaurace svým hostům prokázat. Podle majitelů restaurací kvůli vyšší spotřebě přírodních šťáv se Češi dokonce začínají odvracet od sladkých sycených limonád.

Snaha žít zdravě a ochota zaplatit za třetinku limonády i padesát korun mění český trh s nealko nápoji. Narazit dnes na restauraci či hospodu, která nemá v nabídce takzvanou domácí limonádu, je stále těžší. Větší popularita přírodních šťáv už dokonce začala snižovat spotřebu sycených sladkých limonád. Jenže jahodové, mátové či levandulové šťávy, servírované většinou v elegantních sklenicích, mívají velmi rozdílný původ i složení.

Ministerstvo zemědělství i proto kvůli tomu od 1. července letošního roku zpřísnilo vyhlášku o označování potravin. Aby mohl podnik lákat hosty na limonády i další potraviny slovy "domácí", "přírodní" či "pravé", musí prokázat, čím přesně jsou tak výjimečné. Jinak hrozí vysoké pokuty.

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.