Konference Leadership Brno poradila, jak vytvářet prostředí, ve kterém jsou lidé spokojení
Foto: Leadership Brno
Jak být dobrým leaderem, vytvářet motivující a efektivní pracovní prostředí a vybudovat firemní kulturu, která bude přitahovat ty nejlepší potenciální zaměstnance? O tom hovořili přednášející na Konferenci Leadership Brno, která se 13. listopadu konala již počtvrté.

Na konferenci vystoupilo sedm řečníků z různých prostředí, aby účastníkům předali své zkušenosti, jak být dobrým lídrem. "Půl roku probíhaly intenzivní přípravy. Jsem ráda, že nakonec nám vše klaplo. Bylo předem vyprodáno, v sále byla atmosféra plná zamyšlení i smíchu, řečníci byli inspirativní a ve svých projevech hodně upřímní," shrnula konferenci organizátorka Barbora Pečeňová.

Spokojení byli i účastníci. "Zúčastnil jsem se již potřetí v řadě a musím říci, že to má zvyšující se úroveň. Letošní skladba řečníků byla top. Od mladých po dříve narozené, od GrowJOB po YouTube, od klidných prezentací po "crazy" jízdu," zhodnotil Martin Brůček.Konference Leadership Brno poradila, jak vytvářet prostředí, ve kterém jsou lidé spokojení

První přednášející Petr Ludwig, autor bestselleru Konec prokrastinace, představil vědecké poznatky o tom, jak dosáhnout spokojenosti v práci. Klíčem je být dobří v tom, co děláme, a mít svoji práci rádi. Dobrým lídrem pak podle něj budeme, když budeme v práci myslet na druhé, ale nebudeme zapomínat na sebe.

Jaroslava Valová, zakladatelka SIKO koupelny & kuchyně, sklidila potlesk za svoji přednášku s podtitulem "Mysli na druhého v řadě". Hovořila o svých zkušenostech s vedením rodinné firmy a poukazovala na důležitost důvěry, dobrého příkladu, respektu a disciplíny.

"Firemní kultura je to nejdůležitější pro přilákání nových zaměstnanců," zdůrazňoval Michal Pastier, kreativní ředitel reklamní agentury Zaraguza. Youtuber Karel Kovář alias Kovy použil paralelu firemních lídrů a současných YouTube influencerů a mluvil o důležitosti hodnot a o zodpovědnosti, kterou máme, když jsme vzorem pro mnoho dalších lidí.

O autentické zkušenosti z budování tří podniků, mimo jiné Baru, který neexistuje, se podělil Jan Vlachynský. Klíčové podle něj je nemyslet si, že vím všechno nejlíp, ale potlačit ego, dát prostor lidem kolem sebe, věřit jim, sdílet informace a nešířit stres.

Konference Leadership Brno poradila, jak vytvářet prostředí, ve kterém jsou lidé spokojení

Popularizátor vědy Petr Jan Juračka představil příklad z přírody – houbu, kterou můžete rozsekat na malé kousky, a ona se opět poskládá dohromady. A takové by měly být i pracovní týmy - když se něco pokazí, jsou lidé schopni se s tím vypořádat a pokračovat dál.

Konferenci uzavřel Šimon Pánek, ředitel organizace Člověk v tísni. Dobrý lídr by se podle něj neměl bát, měl by jít s kůží na trh, převzít odpovědnost a poskytovat podporu kolegům.

"Důležitým motivem pro nás je budovat komunitu lidí, kteří se zajímají o hodnotový leadership, mají kuráž věci zlepšovat a navzájem se povzbuzují," dodala Barbora Pečeňová. A do budoucna plánuje: "Výzvou je udělat příští rok konferenci zase o kus lepší. Letos jsme byli velmi odvážní, co se týká skladby řečníků. A podle hodnocení vidím, že se to lidem líbilo. Rádi bychom ale příště měli mezi řečníky více žen."

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.