Korejští blogeři na Moravě
Foto: b.d.CHO
Patnáct korejských blogerů se utkalo o nejzajímavější prezentaci České republiky na sociálních sítích. Společnou kampaň zorganizovalo zahraniční zastoupení CzechTourism v Soulu ve spolupráci s CK Naeil Tour, korejskou pobočkou fotografického gigantu Olympus a leteckou společností Qatar Airways. Nejlepší bloger získal v rámci propagační akce, která se těšila velkému ohlasu, volnou letenku na jednu cestu po světě.

Kampaň spustila v létě výzva k blogerskému tripu, na kterou se přihlásilo více než 300 zájemců. V září dorazilo 15 vybraných cestovatelských blogerů a populárních fotografů na jižní Moravu, do Brna, Olomouce a do Kroměříže, aby poznali nejen tamní památky UNESCO, ale i speciality a tradice České republiky.

Z cesty, na které spolupracovaly město Brno, Centrála cestovního ruchu Jižní Morava a Střední Morava, město Olomouc a Kroměřížsko, publikovali účastníci po dva měsíce své příspěvky. Na blozích, Instagramu, Twitteru, YouTube a Naver TV. Příspěvky zhlédlo téměř 10 milionů lidí.

"V Koreji jsou sociální sítě mnohem rozvinutější a mají zde větší vliv než u nás. Průměrný Korejec se na cestách po zahraničí nejčastěji orientuje podle zkušeností dalších krajanů, které cíleně hledá na korejských sociálních sítích. Spoluprací s tamními blogery či cestovatelskými komunitami může centrála cestovního ruchu cíleně ovlivňovat preference jednotlivých turistů i napomáhat rozvoji destinací," vysvětluje Michal Procházka, ředitel zastoupení agentury CzechTourism v Koreji.

reklama

"Pro nás byla v kampani důležitá nejen tvorba kvalitních fotomateriálů, ale i samotná inspekční cesta. Při té nám blogeři pomohli představit infrastrukturu, se kterou se při cestování po jižní či střední Moravě setkali, nebo zázemí brněnské metropole. Vzhledem k existující jazykové i kulturní bariéře potřebují korejští turisté nalézt na sociálních sítích podrobnější návod, jak dojet například z Brna do Lednice přes Podivín," dodává Michal Procházka.

Kampaň byla zároveň příležitostí k představení nového spojení do Prahy, které nabízí od srpna letošního roku ze Soulu přes Dauhá aerolinka Qatar Airways. "V situaci vysokého nárůstu turistiky z Koreje je pro nás každé další nové letecké spojení důležité a vítané, navíc s partnerem, který má zájem o rozvoj naší destinace," uzavírá Procházka.

Počet turistů z Koreje prudce roste. Přijíždí více mladých žen ve věku 20 až 30 let, ale i rodin s dětmi či klientela, která si vybírá náročnější a kvalitnější produkty. Za první tři čtvrtletí roku 2017 přicestovalo do České republiky podle údajů Českého statistického úřadu 329 tisíc Korejců, z nichž více než polovinu tvoří právě samostatní cestovatelé, a jedna čtvrtina z nich směřuje mimo Prahu i do regionů. Korejští turisté cestu do Česka často kombinují s návštěvou Rakouska, Maďarska, ale například i Francie nebo Švýcarska.

Na to, jak korejští blogeři Moravu prezentovali, se podívejte tady, tady a tady.

Korejští blogeři na Moravě