Zlatko Míčka patří v Česku mezi pionýry investic do vína.
Foto: Björn Steinz
Stále více lidí investuje do vína. Stále více ho ale nakonec stejně radši vypije.

Restaurace v centru Millenium Plaza v pražské Celnici je plná francouzských vín roztříděných podle regionů. Zlatko Míčka ale netuší, kolik přesně tady má lahví. "Na kusy nevím, ale na peníze ano: je tu víno asi za 12 milionů korun. Jsou tady ale jen vína na pití. Ta investiční se vyplatí držet dál od sebe. Někteří lidé je totiž vypijí, ještě než dozrají," podotkne lakonicky Míčka, zatímco u stolu pije čaj a posílá z notebooku e-mail.

I proto má hlavní vinné sklepy v Plzni. Důvod je i historický: pod tuzemskou pivní metropolí se nacházejí rozsáhlé pivovarnické sklepy tvořící celé podzemní město s vlastními dlážděnými cestami a osvětlením. Některé sklepy se používaly i pro skladování ledu, dnes v nich ale leží i 150 tisíc lahví superdrahého vína. Právě do nich investuje stále více bohatých lidí podobně jako do akcií, zlata nebo nemovitostí. A taky to dělají sofistikovaněji; zatímco dřív nakupovali víno na webu, takže občas neviděli ani lahev, ani své peníze, dnes to už svěřují zkušeným obchodníkům.

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.