Rémy Martin, v pořadí třetí obchodně nejúspěšnější značka koňaku v souhvězdí vyznačeném dále stálicemi Hennessy, Martell, Courvoisier, v polovině ledna oslnil "hvězdáře", kteří před dalekohledem dávají přednost sklence dobře známého tvaru. V jediném "Louis XIII Boutique" na světě, umístěném příhodně v Beijing SKP, bombastické katedrále nejvyššího luxusu, nabídl zhruba za 450 tisíc amerických dolarů "Louis XIII Le Salmanazar". Nesahejte po kurzovním lístku; vychází to bezmála na devět milionů korun.

Obsah je velmi dobře znám. Poprvé jsem ho ochutnal téměř před 30 lety. Hloubka chuti a její jemně květinové tóny byly ohromující a zůstaly nezapomenutelnými. Odborníci dnes identifikují ve vůni více než padesátileté kompozice 1200 eaux de vie (eau de vie se stává koňakem teprve tehdy, když se stane součástí některé značky) "myrhu, med, sušené růže, švestku, zimolez, doutník, kůži, fíky a mučenku"; nevím, nejsem tak dobrý a například o aroma zimolezu nemám potuchy. Ale vrtá mi v hlavě jiná věc.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se