Mluv lokálně, nakupuj globálně
Foto: Shutterstock

Je hezká, neměla by ale být zaklínadlem," řekl o lokálnosti Pavel Štěpánek, manažer restaurace Mlýnec. U nového menu Marka Šády jsme mluvili o surovinách pro špičkové restaurace. Ty dnes často řeší dilema: módní lokálnost se samozřejmě dávno stala zaklínadlem, jenže Česko pořád "lokálně" neprodukuje tolik různých kvalitních surovin jako Francie nebo Německo. Restauracím tak nezbývá než držet lokální příběh a nakupovat v zahraničí. Chovají se politicky, řekněme.

Štěpánek je politicky ještě korektní ve srovnání se Zdeňkem Pohlreichem nebo Janem Punčochářem; prvně jmenovaný mi řekl, že v Česku považuje lokálnost za "oblbování lidí", zatímco podle druhého jde o "blbost". Zaprvé se naše zemědělská produkce stále vypořádává se 40 lety komunistického temna, kdy kvantita trumfovala kvalitu. A zadruhé je Česko malá země s jedním podnebím a bez moře, takže se vám skutečně lokální menu vejde na jeden menší list papíru.

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.