Dobrý produkt si zasluhuje dobrý marketing, špatný produkt rychlou smrt. Protože jsem v marketingu začínala, můžu potvrdit, že motto Lea Hillingera platí. Pro vína možná dvojnásob.

Padesátiletý Hillinger je mezi rakouskými vinaři tak trochu celebritou. Vystupuje v televizi, loni vydal knížku, za svá vína sklízí ceny. Dominantou jeho vinařství je působivá vila, architektonický skvost, a design jedné z lahví navrhla v roce 2013 slavná Zaha Hadid.

Hillinger má řadu skvělých vín, od roku 2010 své vinařství "překlopil" do organického stylu. Z Bratislavy i Vídně je to na jeho vinice "co by kamenem dohodil", leží kousek od Neziderského jezera. Paradoxně jsem se ale k téhle značce dostala přes Hillingerovu "masovku", litrovku červeného nazvanou Hill Liter. Dokonce jsem ji v této rubrice před lety recenzovala. Když uvážíme cenu a kvalitu, je to jedno z "nejpitelnějších" evropských červených, co znám.

Ale dnes chci představit dvě lahve z opačného spektra. Bílé a červené z řady naturálních, nefiltrovaných vín, blízkých těm, kterým se v Česku říká autentická. Nejsou levná a nejsou jednoduchá. Do Prahy je − mimo jiné − přivezl na ochutnání do Tretter's Gallery na Starém Městě Michael Hoeffken, Hillingerův marketér "pro svět a blízké okolí".

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se