Podnikatelka Petra Caudr Hanzlíková
Foto: Libor Fojtík
Podnikatelka Petra Caudr Hanzlíková myslí na zákazníky, kteří ocení úroveň. Její projekty, z nichž se polovina točí kolem knih, staví na eleganci a kosmopolitismu.

Zadní trakt pražského Divadla na Vinohradech, obrácený do Římské ulice, se noří do stínu. Z protilehlé secesní fasády japonské kafeterie Momoichi však září zlacený nápis "Karel Horák, architekt a stavitel", odkazující na autora řady vinohradských budov z přelomu 19. a 20. století. Interiér kavárny hlídá obrovský nafukovací Totoro, lesní duch ze slavného animovaného snímku režiséra Hajaa Mijazakiho.

Římská 35 je místem, kde se střetávají málo podobné světy: na jedné straně se o pozornost hlásí česká verze fin de siécle, na straně druhé třeba hudba japonského skladatele Džóa Hisaišiho, jehož melodie k filmu Můj soused Totoro z roku 1988 zná celý svět. Ale v Římské 35 sídlí také knižní butik Book Therapy, který kosmopolitismus této části Vinohrad posouvá ještě o kus dál.

reklama

Jeho spolumajitelka Petra Caudr Hanzlíková sedí pod Totorovým dohledem nad studeným zeleným čajem v kafeterii Momoichi, která je jedním z jejích domovských podniků. Knihkupectví Book Therapy zákazníkům otevírá až v poledne, zato je možné v něm strávit tři nebo čtyři hodiny poté, co se v osm večer sečte tržba z kasy. Jednotlivci i dvojice do něj přicházejí posedět u sklenky vína, ale především prolistovat si knihy. Přicházejí za novým zážitkem, možností strávit večer jinak, než je obvyklé.

"Je to projekt založený na důvěře a zatím se nám důvěra vyplácí," říká Petra Caudr, která zájemce o "VIP terapii" neprověřuje a spoléhá na to, že žádná z knih, které pro svůj vinohradský obchod vybírá u nakladatelů z Česka i zahraničí, nepřijde k úhoně.

Book Therapy však není jediným projektem, jemuž se Petra Caudr věnuje. Její pracovní doba, která se odpoledne krátí kvůli vyzvedávání syna ze školy, musí obsáhnout ještě tři další: eventovou agenturu Select, obchod s českými designovými suvenýry Lípa a v posledních měsících také knižní službu pro rodiče s dětmi nazvanou Flowers and Dinosaurs.

Kytky a dinosauři

"Jaký mám v práci systém? Pořád ho hledám," usměje se Petra Caudr nad otázkou, zda se dají čtyři projekty sladit s péčí o čtyřletého chlapce. Na univerzální manažerské rady v duchu "mít vše hotovo" však nedojde. Podnikatelka projevuje živý zájem spíš o to, co a jak se učí její syn, který chodil do montessori školky a nyní − čili v necelých pěti letech − pokračuje na mezinárodní základní škole.

"S kolegy jsme si kvůli stávajícím projektům vyhradili dva dny v týdnu, kdy se potkáváme, ale snažíme se udržet od nich odstup, abychom nezapadli do provozních detailů a dokázali projekty posouvat dál," říká Petra Caudr. "Pak do toho přijde něco nečekaného, třeba mi volají ze školy… A jedu," uzavře kapitolu systematizace práce, kterou si však plánuje "komplikovat" dalšími nápady.

Manžel a spolumajitel Jiří Caudr, manažer marketér se zkušenostmi z O2 či Zootu, se jí prý občas směje, že neuplynou ani dva týdny a ona si zase vymyslí novou firmu. Jeho postřehy z korporátního prostředí, v němž sama nepracovala, ale považuje za cenné. Pružnost Petry Caudr přesto korporátní praxi překoná − mezi nápadem a schopností ho okamžitě realizovat často neuplynou více než dva měsíce.

jarvis_5bbf42f5498e15d21ecac0b3.jpeg
Foto: Libor Fojtík

S podobnou rychlostí vznikl rovněž servis nazvaný Flowers and Dinosaurs, který funguje od letošního jara a jeho spoluautorkou je podnikatelčina kamarádka a kolegyně Vlaďka Hlaváčková. Kytky a dinosauři jsou službou pro rodiče s dětmi, kteří chtějí trávit čas čtením, ale nemíní ztrácet hodiny probíráním nejnovější produkce v knihkupectvích. Za 890 korun měsíčně jim Flowers and Dinosaurs pošlou dvě dětské knihy, jednu z nich v angličtině.

"Nejdřív jsme s Vlaďkou myslely, že o naše balíčky budou mít největší zájem lidé z Prahy, ale je to naopak. Zákazníci se hlásí od Aše až k Hodonínu. Nedávno jsem posílala balíček na německý ostrov Sylt, běžně zasíláme na Slovensko i na Maltu," vypočítává Petra Caudr, s jakou odezvou se setkávají tituly, jejichž výběr s kolegyní přizpůsobují věku a zájmům dětí. Zároveň však dbají na to, aby se u čtení nenudili dospělí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Dodané knihy zákazníci vždy přijmuli až na jednu výjimku? Co se stalo?
  • Stíhá při vedení knihkupectví i knihy číst?
  • Jak zvláda další její projekt Lípa a eventovou agenturu Select?
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.