Designérka Anna Marešová
Foto: Libor Fojtík
Designérka Anna Marešová už není známá jen díky luxusním vibrátorům. Na koleje hlavního města vyjela její elegantní tramvaj T3 Coupé.

Do historie českého i světového designu se Anna Marešová jednou provždy zapsala jako autorka luxusních erotických pomůcek Whoop.de.doo, za něž před třemi lety získala prestižní ocenění Red Dot Design Award. Studio Anna Marešová designers však nenavrhuje jen stylové vibrátory a Venušiny kuličky − loni na podzim úspěšně dokončilo projekt výletní tramvaje T3 Coupé.

"Prvotní šílenství okolo ,kupátka' konečně trochu opadlo, už z něj můžu mít zase čistou radost," říká drobná plavovláska, když se setkáváme v jejím studiu na pražské Letné. "Satisfakce se dostavuje až poslední dobou, dojíždí to s velkým zpožděním a ještě chvíli bude. Pořád si musím opakovat: Ty jo, my jsme udělali tramvaj," směje se mladá designérka.

reklama

Není to mazačka

Výletní tramvaj s barem, kterou si mohou lidé pronajímat k soukromým vyjížďkám, představuje pro Annu Marešovou zcela odlišný projekt, než jaké doposud realizovala. "Je to objekt používaný běžnými lidmi. Líbí se mi, jak se chodci za tramvají otáčejí, když jede městem. A mají ji rádi. To byl náš hlavní cíl a je to pro mě také největší odměna."

Narodila jsem se v Praze a tramvají jezdím celý život. Zabývat se tímhle tématem pro mě byla možnost vyjádřit názor na nové tramvaje T15 či Porsche.

Zadání přitom nebylo jednoduché: pražský dopravní podnik si přál vozidlo, které by si veřejnost zamilovala podobně jako mazačku − vůz s evidenčním číslem 5572, jenž pomáhá udržovat koleje v kondici.

Vyhlídkový vůz tak byl pro Annu Marešovou velkou výzvou. "Nechtěla jsem vytvořit rádoby mazačku. Bylo jasné, že nová tramvaj musí mít úplně jiný šmrnc a duši, aby ji lidé s mazačkou neporovnávali," říká designérka. Zdá se, že se to povedlo. Zatímco mazačka vznikla v 90. letech minulého století jako ryze technický vůz, T3 Coupé je zcela jinak zpracovaný typ určený pro přepravu cestujících. Vysloužilo si evidenční číslo 5573, a přestože je ztělesněním retra i moderny zároveň, zachovává si poetiku 60. let, kdy původní model tramvaje Tatra T3 navrhl designér František Kardaus.

jarvis_5c407683498e10d52fdc82da.jpeg
Do pražských ulic vyjela elegantní tramvaj T3 Coupé.
Foto: Libor Fojtík

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V jakých dalších typech vozů se inspirovala, když navrhovala T3 Coupé?
  • Jaká je podoba uniforem řidičů a stevardů?
  • Chce se po tramvaji vrátit k vibrátorům?
Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.