Kromě piktogramů navrhuje magistrát také zpřístupnění dalších výtahů metra pro lidi, kteří nastupují a vystupují s kolem.
Foto: HN - František Vlček
Magistrátní komise pro cyklodopravu požaduje další rozšíření přepravy jízdních kol ve výtazích metra. Kromě toho chce také zřídit ližiny pro kola na klíčových pevných schodištích a vyznačit místa na peronech, kde je vhodné stavět se s kolem. Část cyklistů neví, že může na poslední plošinu i v ostatních vozech metra.

Ve stanicích metra by měly přibýt piktogramy upozorňující na možnost nástupu s jízdním kolem. Navrhuje to magistrátní komise pro cyklodopravu.

"Málo lidí ví, že s bicyklem může nastupovat nejenom do přeplněných zadních vagonů metra, ale do posledních dveří všech vagonů," řekl ČTK člen cyklokomise Vratilav Filler. Chystá se jednání s dopravním podnikem.

Kromě piktogramů navrhuje magistrát také zpřístupnění dalších výtahů metra pro lidi, kteří nastupují a vystupují s kolem. "Jedná se především o nové stanice na lince metra A do Motola, ale třeba i o vytížené Hlavní nádraží," uvedl Filler.

Pohyb pro stanicích mají usnadnit kovové žlábky u okrajů schodišť, po kterých mohou cyklisté pohodlně vést kolo. "Žlábek nikomu nepřekáží a cyklistovi výrazně pomůže při přepravě jízdního kola," doplnil.

reklama

Kola se přepravují zdarma na všech linkách metra, a to bez časového omezení. Na poslední plošině každého vagonu smí být maximálně dva bicykly. Podle doporučení webu prahounakole.cz je vhodné během jízdy kolo držet tak, aby se nehoupalo, nepopojíždělo a ani v případě prudkého zabrzdění nespadlo. Cyklista by jej měl opřít kolmo ke směru jízdy o zadní stěnu posledního vozu nebo jej umístit do výklenku posledních pravých dveří.