Pivo - ilustrační foto
Foto: Shutterstock
Zákazníci supermarketů se začali masivně shánět po regionálních pivech. To přinutilo minipivovary a místní značky plnit regály obchodních řetězců. Vytrvale klesá prodej točeného piva, naopak daří se prodejům lahvového piva.

Odbyt piv v obchodních řetězcích nebývale roste. V regálech supermarketů a hypermarketů jsou už k dostání kromě značek největších průmyslových pivovarů i piva všech regionálních výrobců a řetězce už podepsaly smlouvy s prvními z nejmenších minipivovarů.

Ty přitom donedávna s konkurencí nejlevnějších, většinou dovezených piv v hypermarketech nechtěly mít nic společného.

Minipivovary vaří většinou jen pro vlastní restaurace a za výrazně vyšší ceny, než jaká byla dosud nejobvyklejší pivní nabídka hypermarketů. Ukazuje se však, že zákazníci řetězců vyšší ceny akceptují – lahvové pivo a pivo v PET lahvích vychází totiž stále laciněji než točené v hospodách. V nich naopak prodej vytrvale klesá.

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.