Milan Hejný
Foto: HN - Michaela Hasíková
Máme v ruce opravdu silný nástroj, říká Milan Hejný, autor mimořádně úspěšné metody výuky, kterou chtějí používat i v Itálii, Polsku nebo Kanadě. Být slabý v počtech je podle něj při vyučování tohoto předmětu výhodou.

Místo rovnic PET lahve, místo výkladu dohadující se děti. Takhle se učí matematika podle Milana Hejného. Zatím na několika základních školách, tamní žáci ale dosahují nadprůměrných výsledků. A matematika je baví, což je v Česku spíše výjimkou.

„Na prvním stupni se klade důraz na nácvik sčítání, odčítání, násobení a dělení, písemně i zpaměti. Jenže to děti nebaví, protože u toho intelektuálně nepracují, ale flákají se. Pomalí žáci zase mají strach z neúspěchu,“ myslí si Milan Hejný, který s kolegyněmi z katedry matematiky a didaktiky matematiky Pedagogické fakulty v Praze napsal sérii učebnic pro první až pátou třídu.

reklama

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.